אגוזים ועוד…

אגוזים ועוד…

קיימים הרבה מאוד סוגים של אגוזים, זרעים (ושאר דברים שקרובים אליהם): אגוזי לוז, אגוזי ברזיל, אגוזי מלך, אגוזי קשיו, אגוזי מקדמיה, שקדים, שומשום, זרעי פשתן, זרעי צ’יה, גרעיני חמנייה, גרעיני דלעת ועוד…

ערכים תזונתיים

ערכים שונים, כולל הרבה חלבון. עם זאת, יש בהם בדרך כלל הרבה מאוד שומן, ולכן כדאי להימנע מלצרוך כמות גדולה מדי שלהם. בנוסף, עדיף לקנות את האגוזים הטבעיים, ולא את הקלויים או המומלחים, שכוללים הרבה יותר מלחים, ולכן גם פחות בריאים.

זרעי פשתן וזרעי צ’יה הם מקורות מאוד טובים לאומגה 3. גרעינים למיניהם, הם מקורות טובים לאבץ.

בנוגע לזרעי פשתן, חשוב לדעת איך “להתעסק” בהם: כאשר אוכלים אותם כמו שהם, הגוף לא מצליח לפרק את הקליפה הקשה שלהם, ולכן חשוב לטחון אותם במטחנת תבלינים. בנוסף, הזרעים הטחונים רגישים לאור ולחום, ולכן כדאי לצרוך אותם מהר (או לשים אותם במקפיא בתוך כלי אטום), אחרת הם יאבדו מהר הרבה מהערכים התזונתיים שלהם.

מה אפשר לעשות איתם?

  • – טחינה גולמית היא תוצר של שומשום. מאוד טעימה, מאוד שימושית, ועשירה בסידן.
  • – ניתן להכין גבינות, יוגורטים וסוגי חלב מאגוזים. מומלצים לזה במיוחד ה”עסיסיים” ביניהם (קשיו, מקדמיה, וגם שקדים).
  • – אפשר להוסיף אותם לבלילה של קציצות והמבורגרים. זרעי פשתן מוסיפים הרבה מאוד, במיוחד להמבורגרים.
  • – כמובן שאפשר גם להוסיף אותם לסלטים, למוקפצים, לאורז ועוד…