איך לטפל בנשירת שיער בלי להוציא אלפי שקלים על פתרונות זמניים?

0
904
קרדיט: Freepik

שיער הוא אחד המרכיבים המרכזיים במראה החיצוני שלנו. כשמתחילה נשירה משמעותית, כזו שחורגת מהכמות הרגילה – עד 100 שערות ביום – נשים וגם גברים מוכנים לשלם אלפי שקלים עבור פתרונות, כולל כאלה זמניים באופיים. 

בהתאם עולה השאלה איך לטפל בנשירת שיער בהוצאה כספית נמוכה ובאפקטיביות גבוהה – וישנן מספר תשובות אפשריות.

איך לטפל בנשירת שיער עם חומרים טבעיים?

* תזונה – תפריט מאוזן שמכיל חומצות אמינו חיוניות, ויטמינים חשובים ומינרלים בסיסיים כמו אבץ, ברזל, סידן וסלניום הוא מפתח לבריאות כללית טובה, ובפרט לשיער בריא. כל המרכיבים הנ"ל תורמים לזרימת דם מיטבית אל הקרקפת ובהתאם לחיזוק שורשי השערות. רווח נוסף הוא שערות עמידות יותר, כך שמגמת הנשירה עשויה להיבלם ואף להיעצר כליל.

* תוספים – ניתן לתמוך בתזונה הנכונה בעזרת תוספת של ויטמינים ומינרלים שמגיעים עם תוסף מתאים. כדאי לדעת שישנו תוספי תזונה ייעודיים לשיקום שיער והענקת מראה חיוני ובריא לשערות, וכמובן שכדאי להעדיף אותם. דגש נוסף הוא מקור התוסף – כמו כל דבר שמכניסים לגוף, חשוב לוודא שמדובר במוצר איכותי של חברה אמינה.

* שמנים אתריים – עיסוי של הקרקפת עם שמנים אתריים כמו מנטה, לבנדר או רוזמרין, וגם למון גראס או טימין, עשוי גם הוא לסייע בבלימת הנשירה. לצורך העיסוי יש ליצור תערובת של השמן האתרי האהוב עליכם עם שמן בסיס (שקדים / חוחובה / שמן זית / קוקוס) – המינונים הם 3-4 טיפות שמן אתרי עם 2 כפות שמן בסיס – ולמרוח בתנועות עדינות. לאחר כ-30 דקות אפשר לחפוף את הראש ואז לשטוף הכל במים פושרים.

הסוגים השונים של נשירת שיער

יש שני סוגים של נשירת שיער: אקוטית וכרונית. 

נשירת שיער אקוטית היא מצב שבו בבת אחת חלק גדול מהשערות עובר לשלב המנוחה ולאחר מכן נושר. במצב תקין רק כ-10% מכלל השערות שעל הראש נמצאות בשלב מנוחה וכל השאר גדלות, ואילו במצב של נשירה אקוטית עד 70% מהשערות הן בשלב המנוחה. נשירה כרונית היא מצב שבו שלב המנוחה מתארך מאוד. אמנם רק חלק קטן מהשערות נמצאות בשלב זה, אבל בגלל שהוא ממושך, קצב הצמיחה המחודשת איטי ולא מדביק את היקף הנשירה.

בשני המקרים יש כמובן צורך למצוא דרכים איך לטפל בנשירת שיער – וכדאי לנסות את הפתרונות הטבעיים לפני שמוציאים אלפי שקלים.

למידע נוסף אודות ויטמין C והשפעותיו על השיער.

שיתוף
מאמר קודםתוכים
מאמר הבאציפורים