איך צריכה של פולי קפה משפרת לנו את הזיכרון?

0
1144
קרדיט: pexels

במקרה ואתם לא בטוחים ובטוחות, הנה מספר סיבות לשתות קפה – ארומה מדהימה, טעמם של פולי הקפה שאין שני לו, קפאין מעורר שפותח כל בוקר בכיף, הפחתת הסיכויים ללקות בשבץ, מיגור אלצהיימר, מועיל להרזייה, משפר ריכוז, מיקוד וביצועים בתחום הפעילות הגופנית, הפחתת כאבים כרוניים וצמצום ריח רע מהפה (על אף שכולם חושבים ההפך). אז תופתעו לגלות שאף על פי שלא צריך עוד אפילו סיבה אחת ואתם כבר עם כוס אספרסו או הפוך ביד, הנה סיבה נוספת – מחקרים רבים של מומחים מכל העולם הראו שהקפה עוזר לזיכרון לטווח קצר וארוך כאחד, ואפילו מסייע להתמודד עם דמנציה. פולי קפה עוזרים מאוד לנשים בנות 65 ומעלה בפרט בבעיות זיכרון שכיחות (וגם לגברים כמובן, אך לנשים קצת יותר על פי המחקר).

מקווים שמכונת הקפה הביתית או המשרדית שלכם כבר פועלת ולא רק כדי לאפשר לעצמכם להיות ערניים ביום העבודה הקרוב, אלא גם כדי לשפר את הזיכרון שלכם. מחקר מאוניברסיטה אירית הוכיח כי הקפאין המוכר והאהוב שעוזר לכולנו לקום, מסייע בחידוד היכולת שלנו להיזכר בדברים שאנו חושבים עליהם בזרם המחשבה והתודעה הנוכחי. מנסים להיזכר בשם של הכלב של דודה שלכם כבר יומיים? שתו קפה, סיכוי גבוה לכך שזה יעזור או לפחות יעורר אתכם קצת.

באילו שעות ביום לרוב יוצא לכם לשתות קפה? אם גם אתם אנשים של קפה אחד בבוקר מיד אחרי צלצול השעון המעורר וקפה נוסף בסביבות השעה 16 כדי להתעורר שוב באמצע היום, תשמחו לגלות את תוצאות המחקר הבא. במחקר נוסף שפורסם במגזין הבריאות ווריוול מינד נטען וגם הוכח, כי אצל אנשים מבוגרים (עליהם מבדקי הקפה נוסו) נראו שיפורי ביצועים משמעותיים הן בתחום הזיכרון והן בתחום הריכוז והמיקוד בקרבת השעה בה שתו קפה לאחרונה. שיפור בבוקר ושיפור אחר הצהרים בהתאמה. במחקר מספרים גם על אנשים במנעד גילאים רחב שהעידו כי פולי הקפה הופכים אותם למפוקסים וחדים יותר, גם כאלה שהעידו על קשיי זיכרון ושכחנות בשגרה היומיומית.

המחקר השלישי שמגיע אלינו היישר מאוניברסיטה אוסטרית, בחן חמישה עשר מתנדבים, נשים וגברים בגילאים שונים שלא צרכו קפאין או ניקוטין בשתיים עשרה השעות שקדמו לניסוי. בניסוי בחנו באמצעות MRI את ההשפעות של הקפאין הנמצא בפולי הקפה על המוח של הנבדקים, טרם החשיפה לקפאין ולאחריה. תוצאות הניסוי כפי שכבר הבנתם גרסו בעד השפעותיו של הקפאין. השימוש בקפאין שבפולי הקפה, העצים והגביר את הפעילות החשמלית באזורים במוח האחראים על מלל ומידע ועל עיבוד המידע. בנוסף, הוכחה הגברת כושר הריכוז והמיקוד ולצד זאת גם זמן התגובה של צורכי פולי הקפה.