האם צריך לאחסן בקירור פרוביוטיקה למערכת העיכול על מנת לשמור על יעילות החיידקים?

0
743
האם צריך לאחסן בקירור פרוביוטיקה למערכת העיכול על מנת לשמור על יעילות החיידקים?
קרדיט freepik

בכדור הארץ חיים כמיליארד סוגי חיידקים. כמיליון סוגים נמצאים באינטראקציות שונות עם בני האדם, ובפרט יש חיידקים רבים ששוכנים במעיים שלנו. לחלק מהחיידקים השפעה חיובית, גם בלקיחת חלק בפירוק מזונות שונים וגם בחיזוק המערכת החיסונית. לאחרים השפעה שלילית, והם עלולים לגרום בין השאר לתסמונת המעי הרגיז, לקשיים בעיכול ואף למחלות.

תוספי פרוביוטיקה מכילים חיידקים מועילים (אגב, המילה "חיידק" הומצאה ע"י אליעזר בן יהודה, שחיבר את המילים "חי" ו"דק", בהתאם לצורת היצורים החד-תאיים. גם לשם הלועזי, "בקטריה", יש משמעות דומה – מקלות קטנים). בזכות התוספת של החיידקים הטובים, מסייעת פרוביוטיקה למערכת העיכול לתפקד באופן אופטימלי. כדי להבטיח מקסימום תועלת כדאי כמובן לדעת איך לאחסן נכון את התוספים, ובאופן כללי איך להתנהל.

איך להבטיח מקסימום יעילות של פרוביוטיקה למערכת העיכול?

* רגישות לחום – חלק מזני החיידקים הידידותיים רגישים מאוד לחום (וגם ללחות). יחד עם זאת ישנם גם תוספי פרוביוטיקה שאין צורך לאחסן בקירור. הסיבה לכך היא ציפוי מיוחד ששומר על החיידקים החיוניים מפני טמפרטורה גבוהה. באופן טבעי נוח יותר לצרוך תוסף שלא חובה לשמור בקירור – בכל מקרה יש לקרוא בתשומת לב את ההנחיות על האריזה.

* התאמה לאדם ולצורך – פרוביוטיקה לנשים שונה מזו המיועדת לגברים, ושתיהן שונות מתוספים לילדים. בנוסף יש הבחנה בין תוספי פרוביוטיקה שונים גם על סמך מטרת הלקיחה שלהם.

* תזונה פרה ביוטית – מאכלים פרה ביוטיים הם כאלה שמכילים סיבים שמזינים את החיידקים הטובים. מומלץ בחום לשלב מאכלים שכאלה עם הפרוביוטיקה, כך שהחיידקים שמוכנסים לגוף דרך התוסף ישגשגו בו. בין המאכלים הפרה ביוטיים: בננות, קטניות, אגוזי מלך (המכילים ברזל טבעי), ארטישוק ירושלמי, שיבולת שועל ואספרגוס.

זני החיידקים המדויקים עבור שמירה על תקינות מערכת העיכול

התרומה של פרוביוטיקה למערכת העיכול עשויה להיות כאמור משמעותית מאוד. חיידקים "טובים" נצמדים לדפנות המעיים וכך מונעים מהחיידקים המזיקים לעשות זאת. היצמדות של חיידקים לא נכונים לדפנות עלולה להוביל למחלות, ובפרט כשהמערכת החיסונית חלשה – כשמספקים לגוף את החיידקים הידידותיים בתנאים אופטימליים וגם תזונה שמסייעת להם לשגשג, הסיכון לבעיות עיכול ולמחלות פוחת.

בואו לקרוא על יתרונות אומגה 3 של סולגאר.

שיתוף
מאמר קודםחתולים
מאמר הבאתוכים