תה – יפה לבריאות?

0
1257
קרדיט יחצ הרבלייף

תה הוא המשקה הנצרך ביותר בעולם אחרי מים. תה יכול להיות גם דרך נפלאה להגדלת צריכת הנוזלים היומית ולסייע לכם להרגיש אנרגטיים כאשר אתם חשים עייפים. מחקרים הוכיחו כי צריכה של לפחות 75 מ"ג קפאין במנה עשויה לסייע בשיפור הריכוז ומצב הרוח.סוזן בוורמן מדריכת תזונה גלובלית בחברת הרבלייף מסבירה כי מספר מחקרים הוכיחו כי בהתאם לסוג התערובת, לשתיית תה יש תועלות רבות לבריאותנו:

  1. שיפור חילוף החומרים ותחושה אנרגטית:  תה עשוי להגביר את קצב חילוף החומרים, התהליך בו הגוף שלכם ממיר את מה שאתם אוכלים ושותים לאנרגיה. מרבית סוגי התה מכילים קפאין, שממריץ באופן כללי את התרמוגנזה בגוף (תהליך יצירת חום) שגורם להוצאת אנרגיה. בנוסף, תה ירוק מכיל תרכובות פוליפנול שמעצימות את אפקט יצירת החום מעבר לזה המתקבל משתיית כוס קפה. 
  2. תמיכה נוגדת חמצון: גם תה ירוק וגם תה שחור מכילים פלבנואידים, פיטו-נוטראנטים המסייעים במלחמה במתח חמצוני בגוף וכן תרכובות טבעיות צמחיות אלה מסייעות בתמיכה בבריאות המוח והבריאות הקרדיו-וסקולרית. תה שחור, כולל Orange Pekoe, מכיל גם הוא כמו בתה הירוק: פוליפנולים, קטכינים, תיארוביגינים ותיאפלבינים, הנחשבים אחראים לרבים מהתועלות נוגדות החמצון. 
  3. שמירה על בריאות הלב וכלי הדם: כאשר אתם צורכים תזונה עשירה בפירות וירקות, התועלות הבריאותיות ללב נוצרות בחלקן בשל פלאבנולים. יחד עם פירות יער, תפוחים וקקאו, תה מכיל פלאבנולים המסייעים בתמיכה בבריאות הלב וכלי הדם. שתיית תה ירוק או שחור הוכחה כבעלת השפעה מיטיבה על לחץ הדם אצל אנשים הסובלים מלחץ דם גבוה.  הקטכינים בפוליפנולים שבתה עשויים גם להפחית את רמת הכולסטרול בדם.
  4. ריכוז, רעננות, מצב רוח ועירנות: קפאין הוא סיבה אחת לטעמו המריר של התה, וצריכתו ברמות הנמצאות במשקאות תה וקפה רבים נמצאה כמשפרת את הערנות. בנוסף, תה ירוק, שחור ולבן מכילים כולם L-Theanine, חומצת אמינו המסייעת בשיפור הביצועים הקוגניטיביים ומצב הרוח, ללא ההשפעות המגרות של קפאין. עם זאת, הוכח כי לצריכת קפאין מתונה של כמה מאות מיליגרמים ליום עשויה להיות השפעה מיטיבה על הבריאות. בכל אופן, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים: גם לאלה מכם ששותים תה מספר פעמים ביום, צריכת הקפאין תישמר בטווח ה'מתון'. 
  5. שמירה על מאזן נוזלים בגוף: לעיתים קרובות, אנשים תוהים האם שתיית משקאות המכילים קפאין כמו תה וקפה תגרום להתייבשות, אך המציאות היא שכמויות מתונות של קפאין לא יגרמו למאגרי המים בגופכם להתרוקן. בעוד מים צריכים להיות מקור הנוזלים העיקרי, תה יכול להשלים את צורכי השמירה על מאגר הנוזלים ולספק גיוון, בהתחשב בטעמו הייחודי.
  • שימו לב:  תה רגיל אינו מכיל שומן, סוכר וקלוריות, היזהרו ממשקאות תה מסחריים – חלקם מכילים כמויות גדולות של סוכר מוסף.