קצת על חיות מחמד לא שגרתיות שכדאי לכם לשקול

0
1544
קצת על חיות מחמד לא שגרתיות שכדאי לכם לשקול

כאשר מדברים על אימוץ בעלי חיים לבית החיות הפופולריות ביותר וגם אלה שעולות לנו לראש ראשונות הן כמובן כלב וחתול. מבלי להפחית בחשיבות של אימוץ כלבים ו/או חתולים והיתרונות העצומים שלהם, העובדה שהכלב הוא חברו הטוב ביותר של אדם ומחקרים רבים המראים על החשיבות של אימוץ כלבים להתפתחות הילדים, להפחתת לחץ, שמירה על הבית, מניעת בדידות ועוד יתרונות רבים אחרים – אנו רוצים לדבר בכתבה זו דווקא על החיות הלא שגרתיות שניתן לאמץ לבית ויכולות להוות לילדים תעסוקה, עניין ומגוון היתרונות החשובים האחרים שבאימוץ חיית מחמד. 

#1 – ארנבים:

רבים מאתנו התחברו לבגס באני כשהיינו קטנים וכאשר מדובר בארנבונים מתוקים אי אפשר שלא לאהוב אותם. אז נכון שיותר קשה להתחבר אליהם מאשר לכלב או חתול, קשה יותר לשחק אתם אם בכלל וסביר להניח שהילדים גם יתחברו אליהם פחות רגשית מאשר עם כלב למשל אך אין ספק שמדובר בחיה מגניבה, מתוקה, פרוותית ונעימה. קל יותר לתחזק ולגדל אותה בדרך כלל והיא איננה גורמת להרבה לכלוך בדרך כלל והיא כמובן חיה חמודה ולא תוקפנית או מסוכנת לילדים. מומלץ להיוועץ עם ווטרינר כיצד לגדל ארנב בבית בצורה בטוחה ונכונה. 

#2 – דגים:

יש מינים רבים של דגים ובדרך כלל מדובר באחד מבעלי החיים הראשונים שכל ילד ישמח לגדל. מרבית הדגים שניתן לרכוש הביתה אינם יקרים במיוחד וכאשר מדובר בדג זהב אחד או שניים גם אקווריום קטן יכול להספיק להם. הזדמנות טובה לילדים ללמוד כיצד לדאוג למישהו אחר תוך שהם לומדים להאכיל אותם ולנקות אחריהם. באקווריומים גדולים יותר לבית ניתן לרכוש דגשים צבעוניים וגדולים יותר, לעצב היטב את האקווריום ולטפל היטב בדגים. מלבד העובדה שמדובר בברכה לבית הרי שגם ניתן להסתכל על הדגים שעות רבות ולהיות מרותקים לפעילות שלהם.

#3 – שרקן:

השרקן הינו מכרסם נהדר שמקורו בדרום אמריקה. כאשר הספרדים הגיעו לפרו במאה ה16 הם הביאו עמם לאירופה בעלי חיים אלה וגידלו אותם כבעלי חיים. על אף שהם נקראים גם חזירי ים אין להם קשר לים או לחזירים. הם נקראים שרקנים בשל השריקות שהם משמיעים בעת שהם מתרגשים. חיה נוחה מאוד לגידול, אינה יקרה ואיננה מצריכה מאמץ רב. צריך לדאוג לה לסביבה נוחה למחיה ומזון כמובן. החיה פרוותית, נעימה וכנועה. מכיוון שהיא בעלת אופי נוח ולא תוקפני היא מתאימה מאוד לילדים אם כי מן הסתם הם עשויים להיקשר אליה פחות מאשר לכלב או חתול אך ליטוף השרקנים והדאגה להם יכול להשרות עליהם רוגע ושלווה.

#4 – אוגרים:

במידה ואתם מחפשים בעל חיים שאינו מצריך הרבה מאמץ או הוצאה גדולה תוכלו לגדל אוגרים. בעל חיים מתוק זה דומה למכרסמים שונים ונקרא אוגר כיוון שהוא אוגר אוכל בכיסי הלחיים שלו. מלבד כלוב, נסורת ותנאי הגידול השונים שהוא מצריך – התחזוקה השוטפת שלו לא יקרה לאוכל ומים והמאמץ לא רב באופן יחסי. החיסרון הוא אורך החיים הקצר שלו יחסית שנע בין שנתיים לשלוש בדרך כלל.

#5 – תוכים:

גידול תוכים וציפורים יכול להיות דבר מרתק אך דורש לימוד אודות סוג הציפור/התוכי שאתם רוכשים, הסביבה שהוא צריך לחיות בה, האוכל שהוא צריך לאכול והאופן שבו מתנהגים אתו. מכיוון שמדובר בבעל חיים שיכול לעוף לאן שמתחשק לו בדרך כלל מגדלים אותם בתוך כלובים. אם הנושא כואב לכם תוכלו לארגן בבית ממש אזור גדול יותר עם רשת שיהיה מיועד לתוכים/לציפורים שתגדלו וכך יהיה להם יותר מרחב פעולה ולכם יכאב פחות מנושא הציפור בכלוב. אלה יכולים להשמיע ציונים נעימים ולעתים אפילו מחקים קולות ולכן יכולים להוות אטרקציה במינימום התעסקות בדרך כלל.